HA HA HAAIII...

saya budak sabah..so jgn hairan la ah..bahasa banyak guna slang sabahan.......jom sambil blajar bahasa sabah...heheh...

Thanxx sudi jadi follower...i love u full!!..hee

Sunday, May 22, 2011

aku dan....

aku dan family...


huwahh....lama nda update..besarang sudah!....wuwuwuwu
lupa pulak ada blog.. asik2 lepak dengan famili jak memanjang...


Asslammualaikum semua..hai korangggg!!! (ala2 cik epal )


aku suka baca blog orang...x kira la blogger top ka x..tapi silent reader jak la..
apa lagi blog2 pempuan cantek...muahaha...tp aku bukan lesbian.. tettttttt
mana la tau kan ada tips cemana jadi cantik cam dorang kan... tips muka flawless ka.. tips dietka....
alahhh tips kecantikan la in conclusion nyerrr...


heheh...


jom menjaga kulit muka!..... kalau ada masa lapang tu...buat la-


pada yg ada masalah kulit muka ada parut jerawat.. 
(cam aku)...kah kah...
jom ikut buat masker... 


*pastikan kulit muka tiada jerawatz aktif time buat masker ni..OK*


bahan:
kayu manis
Telur


caranya :
ambik kayu manis..skit jakk...tumbuk dia bagi macam serbuk..(x hancur sangat pon x apa)
ambik sebiji telur asingkan putih telur dan kuning telur
ambik 'tumbukan' kayu manis tadi campur bersama putih telur....
kacau...
sapu di muka..kayu manis tu akan bagi rasa pedas pada kulit..kalau x tahan pedas, sapu d area parut2 jerawat jak...
tunggu sampai kering..........
* kayu manis tu kalau kena kulit, mmg akan rasa pedas...kalau kulit sensitif x sesuai la buat ne..
   kalau kulit muka merah lepas buat masker ni...tu biasa...jan panik..


Ok..lepas kering..cuci muka dengan air paip..mcm biasa...
lepas tu...kuning telur tadi pukul sampai kembang pastu sapu buat masker...tuk sejukkan kulit........
tunggu sampai kering..bilas...
siap....


buat la dalam seminggu sekali....
InsyaAllah...kulit muka bole jadi MULUS.....


P/s: ohhh tips ni..aku terbaca dari sebuah blog...lama sudah..pastu aku nda ingat sudah apa URL dia...heee...:)





No comments:

Post a Comment