HA HA HAAIII...

saya budak sabah..so jgn hairan la ah..bahasa banyak guna slang sabahan.......jom sambil blajar bahasa sabah...heheh...

Thanxx sudi jadi follower...i love u full!!..hee

Friday, August 12, 2011

...baked!

As-salam


sampai kita di 10hari pertengahan berpuasa... 10 hari pertengahan ini ialah...waktu kemaafan...so, lets pray and seek 4 Allah forgiveness... kita boleh!!


here my story...
ceh sepiking!...
hee


sejak my sis buat tempahan kek ni.. aku dah mula bizi d dapur...selain daripada online memanjang, maka dengan x rasminya aku merangkap sebagai orang kanan..*ceh!... telah bersahabat baik dengan perkakas bernama oven, mixture mahupun penimbang.... hampir setiap hari bersua muka.......... rutin aku, kalau ada tempahan masuk, aku akan buat peringkat pertama, iaitu membakar sponge cake..... maka, akan ada lah meeting antara aku pekakas ni... >,<...


jyeahhhh we are bestfriendd!...


sukat... jan x sukat.... ejas jangan x ejas la kan.... jaga heat oven.. jadi itulah rutin aku...


next, peringkat kedua iaitu menyapu fresh krim...oh yang ini, serahkan pada sister aku...


last one, peringkat menghias.... hiasan kitaorang sma2 la buat..kadang klu sister aku bz..akula yg pandai2 hiaskan... boleh tahan la hiasan dia..hiasan simple2 ja tapi sedap mata memandang...tapi kalau outcome dia cam...'eiiiiuuu...cam wekkkkkkkkk'... em tu entah sapa yg pnya kerja...


so ni la hasil keja akuu.........


LAWA TAKK!!!..hehe
jyeahhhh!!!....




lalalallalalalalal




last.. keja mengemas dapur.......yahhh... aku malas kalau dapur beterabur.... mau x mau..kena la juga kemas...lantai kena lap... bekas smua kena cuci...


>,<


pastu...macam biasa... ambik2 gambar....uplod2 ke pesbuk.......but not facebook of mine..




hmmm...rasa senang bila nmpak kek siap..swettt jaa. tapi keja disebalik dia tu... huhhh.... kadang uji kesabaran juga la.. bila mana smua org penat dan tinggal kau sorang kena habiskan keja2 mengemas... dan bila kau mengemas barang pekakas, dan pekakas tu plak kau lupa kau simpan dimana... and bila ada seiapa yang cari.... ofkos akan tanya kau...dan kau pun lupa...dan..........cari...........x jumpa.....


* eiiiiii xkan laah aku buang????.......................


sabar ja laa...


OH saya SUKA






















No comments:

Post a Comment