HA HA HAAIII...

saya budak sabah..so jgn hairan la ah..bahasa banyak guna slang sabahan.......jom sambil blajar bahasa sabah...heheh...

Thanxx sudi jadi follower...i love u full!!..hee

Tuesday, April 12, 2011

aku dan Novel

assalammualaikum

Membaca Amalan Mulia....Membaca Jambatan Ilmu...membaca bla bla bla...
macam tu la ayat yang kita selalu dengar pasal kempen membaca ni...

ok bukan mo bekempen ni... hee..balik kepada tajuk, so aku dulu time zaman skola2..suka juga membaca..membaca novel...novel sinta!..wahaha...macam jiwang karat jak kan bunyinya...hee..tapi mana ada..aku tak ada la jiwang mana pun...jiwang cukup-cukup makan jeewww...x caya, tanya la tu Mr.Boyfiee...:p..hah dia selalu ter-makan hati sebab dia rasa awek dia macam xda perasaan.....ooohhh CUT!...xmo crita la sal boyfiee ne..dia tengah mengajar sekarang ni..nanti tegigit lidah...[konon orang dulu-dulu cakap/ mitos]

penulis novel yang aku paling gila ialah abang Diat....novel dia best-best woo...ni bukan saja aku cakap..novel dia best sampai kan dapat award novel paling laris dan penulis novel paling banyak..tahniah pada beliau.novel dia jiwa remaja.. jiwang smart..bukan jiwang karat..hehe...

mungkin x tau sapa abang Diat tu kan...abang Diat tu la Ahadiat Akashah..alah yang buat filem Lagenda Budak setan tu..
ADAPTASI DARI NOVEL LAGENDA BUDAK SETAN

tapi kalau cakap sal pilem ni...emm pilem ni tak berapa best banding dengan novel asal dia...crita dalam novel lagi bessstt...tebal2 pon sanggup juga baca..kena pukau dengan tulisan beliau...cet!!..dah baca ni..cerita dia ada sambungan pula...baca tetap baca..:p

pix sumber internet... dulu baca novel ni, pinjam ja~~hheehe

dulu budak-budak zaman aku banyak juga layan novel..kebanyakan layan novel keluaran ALAF 21..heh..akupun ada juga layan baca dalam 2 3 buku gitu..tapi lagi prefer baca keluaran Ghost Writter publication sebab kena dengan selera disamping support karya abang Diat la..sapa lagi..hehe

kemarin birthday abang Diat... aku ngan dia frend dalam facebook..so ada la notification cakap dia birthday..:p..aku pun pegi la wish...walaupun aku tau belambak sangat wish2 bday untuk beliau.. adakah abang diat akan baca wish aku yang tak seberapa ni...sapa la aku ne  kan. aku cuma  satu diantara peminat beliau yang beribu riban tuu...emm..huhu..xpa yang penting aku ikhlas kan..bagi wish tuk someone yang aku kagum..aku minat..:)..

tup..tup...datang notification...cakap abang diat comment on your wall post!!.... 

ingatkan ucap tenkiu ja..rupanya siap bagitau lagi LBS 2 otw...maknanya post reply ni..exclusive gitu...ihihihi

haahah..ni pon mo kecoh... kan..x pala..aku hepi jaa... at least abang Diat noticed birthday wish aku yang tak seberapa ni... belambaaakk sangat orang wish dengan dia..x semua dia reply..mungkin dia reply random jaa.. so sapa bertuah dapat la reply...hehe......


P/s novel2 best beliau sangat banyak antara yang aku suka....sepasang jeans biru., Blak blues..Budak momok..Budak lanun..lagenda budak setan, katerina, cinderella 94/98, joy, kejora, pilot cafe, KL-London.....baaanyaakk laa..:)

No comments:

Post a Comment