HA HA HAAIII...

saya budak sabah..so jgn hairan la ah..bahasa banyak guna slang sabahan.......jom sambil blajar bahasa sabah...heheh...

Thanxx sudi jadi follower...i love u full!!..hee

Tuesday, April 5, 2011

GILA BABI

"ceh!...babi la ko ni!....kimak betul..lambat betul macam siput.... aku langgar la ko ni biar ko mati katak tengah jalan tu tau!... babun sial..adoi macam taik o..ayam mati betul..sudahla rupa cam monyet....hisyyyy..anjing!!!!"

heehhhee...banyak nyaaa binatang yang di sebut o kan... cuba kira ada berapa?..ah nda payah!.smuanya ada 7..hehe..sebnarnya apa salah laa binatang2 ni kan...huhuhu..... cuma ni la bila dah marah tahap maksima semua binatang d hamun....


kadang bukan la marah pun..tapi entah...macam saja-saja... contohnya cam sakit gila babi.... boring tahap cipan...heheeee


ok sambung...

ini mungkin sebab marah sangat sampaikan orang yang d hamun tu disamakan dengan darjat binatang.....so dia lagi mulia la kiranya...huhu...ntah la juga..saya x study psikologi...

ataupun...[heheh ada alternatif idea pula akuu~~ceh]...mungkin sebab bahasa melayu punya perumpamaan/peribasa/bidalan...and so on..(haha org putih pla).. yang banyak merujuk kepada persekitaran iaitu binatang...contohnya...lambat macam siput/kura2....bising macam monyet (eh!ada ka??)...mandi kerbau...lipas kudung...dsb....

oke...xda apa2...sayangilaa binatang...........:p


P/s : kucing rumah aku da beranak...ada 3 ekor anak.... beranak pula bawah katil aku...huhu..mula2 aku biarkan ja..lama2..macam ada bau2 busuk kencing pulaaaa....huuu...terpaksa pindahkan dorang la... tapi aku x naik angin oke...aku pindahkan mereka anak beranak dgn penuh timbangrasa...(hahaha puji diri ni!!!...jgn kutuk k...)...:)

No comments:

Post a Comment