HA HA HAAIII...

saya budak sabah..so jgn hairan la ah..bahasa banyak guna slang sabahan.......jom sambil blajar bahasa sabah...heheh...

Thanxx sudi jadi follower...i love u full!!..hee

Monday, April 11, 2011

cerpen : kenapa bah kau berubah

"[mengeluh tahap maksimum]......bole blahhhh...malas layan orang mcm ko..sikap macam taik..tak payah mesej aku lagi..aku off handphone!!" 
Demikian pesanan sang boifren kepada aweknya di dalam mesej pesanan ringkas a.k.a SMS...dia sungguh bengang dengan sikap aweknya kebelakangan ini...jauh dilubuk hatinya dia sudah mulai bosan dengan teman wanitanya itu..pantang ada silap sedikit pasti dirinya menjadi mangsa hamun. 

Setelah menekan butang send message dia pun menghempaskan telefon dengan keras ke arah tilam empuknya. kalau diiikutkan hatinya mahu saja dia mencampakkannya keluar tingkap namun pemikirannya masih waras dia tidak mahu membazirkan wang hanya kerana membeli telefon baru sekiranya dia berkelakuan seperti itu. Tambahan pula, dia bimbang teman serumahnya akan perasan tentang pergaduhan mereka pasangan kekasih. tak macho la.

dia mendengus dalam hatinya, hanya itu yang dapat dia lakukan kerana tidak mahu rakan serumahnya terganggu dengan emosinya saat ini. baginya mana mungkin seorang yang dianggap cool dengan meminati muzik-muzk indie dan berwajah tenang  sepertinya berkelakuan seperti orang hilang akal dihadapan teman serumah hanya kerana bergaduh dengan teman wanita.

"arrggghhhhh sialll....aku cakap baik-baik..bawa berbincang baik-baik..kenapa dia ni degil hah..asyik-asyik ikutkan cakap dia aja..dia tak sedarkah aku ni lelaki...boyfriend dia!..perangai dia ni macam memijak maruah aku!!..........sial kau!...tapi kenapa aku masih sukakan kau hah...argghhhhhh~~!!"
.....bersambung

No comments:

Post a Comment