HA HA HAAIII...

saya budak sabah..so jgn hairan la ah..bahasa banyak guna slang sabahan.......jom sambil blajar bahasa sabah...heheh...

Thanxx sudi jadi follower...i love u full!!..hee

Saturday, April 9, 2011

ecehhh... mulut ada insurance... ambi d mana?..takaful?...Amassurance..ka prudential..hehe

AMARAN : anda mungkin bosan membaca post ini....mengandungi bebelan yang membuat anda  merasa....emmm... ini pun ko mau kecoh...!

wargghhhh sedapnya ayat-ayat niii

"macam kau skola tinggi..lain la macam aku ni... jadi kuli jakk..."....

"nah jadi bila ko mau kawin ni...aik jangan kasi lama ba..jan jual2 mahal...mo tunggu keripot ka.."


"ui jerawat tu bah...nda bole *tapuk"


"waiisemen..pandai sudah ko ah begaya sekarang ni..ahakss"

"sapa la aku ni...banyak kekurangan...bla bla blaaa"

"hari tu aku gurau ja..manakan aku suka kau ni..aku sedar juga diri aku ni..x layak"

"wai sombong ko sekarang aah...tengok aku pun sebelah mata jak"

"ko ambila dia tu... nda suda aku  mau... ko ngurat la..aku bagi free"

"tey...jual mahal sama aku kunun..bagus kalau ko lawa.."

"ba kapel la ko sama dia...haha kapel pun di *pungut-pungut jak"


"jadi pa ko buat skg ne?...suda keja ka?... keja kerajaan la macam si anu anu anuuu... kerja begni begini begini... mo kena rajin ja ba tu apply ja..x payah la memilih..asal2 keja....bla..bla bla.............."

"haha..doi bah...nama jak masuk U..tapi nda juga dapat kerja terus"

"segan la mo lepak sama budak U ni...."

"ko d U ambi kos apa...berapa la pointer mu..?...o kalah ko oleh si anu anu anu....pointernya bla bla bla.."

"itu ka boyfren mu..?... huhu...nda ensem.."

"boyfren mu keja apa...brapa la gaji nya..ada kreta suda..ada ruma?....bla bla bla.... ba jangan dulu gatal mo kawin.."


huhuhuh
emang dasarrr...haha..aku heran juga part "skola tinggi"...adehh biasala di sabah ni... tertiar education masih kureng...masih ada g pemikiran yang anggap student Universiti ni gila power sudah tahap sekolah...padahal...bertempiaran jak..taraf degree skg bole macam taraf STPM jak..belambaaakkk sangat... kerja pun susah cari...job market di sabah masih kecil bagi fresh graduate...maksud aku gini.. pengkhususan bidang pendidikan U d sabah ni lebih kepada pengajian bidang pentadbiran macam..management..hotel..finance..padahal industri sabah masih dikuasai oleh pertanian...jadi ada mismatch kelayakan dengan peluang kerja di sabah... jadi bayangkan la kesukaran untuk survive tu...


*tapuk = sembunyi
*pungut = kutip

p/s jeles juga tengok kawan-kawan lain dapat job company best... waktu sama2 study dulu x nampak pula kredibiliti dia.........o rupanya ada orang dalam!..cetttt!!  




No comments:

Post a Comment